Zooxanthellae (Symbiodinium sp.) vs Προσαρμογή σε ενυδρείο (nervas)

Κλειδωμένο
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Administrator
Posts in topic: 1
Δημοσιεύσεις: 9282
Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 00:33
Τοποθεσία: Πειραιάς
Έχει βάλει Like: 1832 times
Του έχουν βάλει Like: 2412 times

Zooxanthellae (Symbiodinium sp.) vs Προσαρμογή σε ενυδρείο (nervas)

Δημοσίευση από Νίκος » Δευ 19 Φεβ 2018, 23:58

Όσοι θα διαβάσατε την εργασία μου πάνω στους υφάλους viewtopic.php?f=49&t=4058 θα είδατε ότι αναφέρομαι πάρα πολύ στους τύπους Symbiodinium και στις κλάσεις καθώς και στις υποκλάσεις που υπάρχουν στην πληθώρα της γενετικής βιοποικιλότητας.

Aυτό το κομμάτι έχει μεγάλη σημασία και είναι μια προοπτική που βιώνουμε την τελευταία δεκαετία βλέποντας την εν μέρη προσαρμογή των κοραλλιών δια μέσω της επιλογής ισοζυγίου Symbiodinium να μπορούν να αντεπεξέλθουν κάποιοι κοράλλια στις νέες συνθήκες που βιώνουν. Στα ενυδρεία μας, αν όχι όλοι σίγουρα οι περισσότεροι, έχουμε βιώσει να βάζουμε κοράλλια και ενώ ένα μεγάλο ποσοστό να εγκλιματίζεται πλήρως, ένα ποσοστό να μην τα καταφέρνει και να πεθαίνει αποβάλλοντας Zooxanthellae και ασπρίζοντας. Kαι αυτό να συμβαίνει παρ' ότι όλες οι συνθήκες να είναι άψογες καθώς και οι μετρήσεις, φωτισμός, κυκλοφορία, κ.α. όπως και η υγεία των ψαριών και των υπόλοιπων κοραλλιών.

Τώρα τι μας ενδιαφέρει εμάς ο τύπος Zooxanthellae που φέρει το κοράλλι που εισάγουμε στο ενυδρείο μας? Ο κάθε τύπος Zooxanthellae προσφέρει ιδιαίτερες δυνατότητες στο κοράλλι που φιλοξενείται διότι έχει διαφορετική αντίδραση στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας. Το πώς αντιδράει στο δυνατό ή αδύνατο φάσμα φωτός που επιλέγουμε, το δείχνει με τον αρνητικό ή θετικό φωτοτακτισμό (ανταπόκριση οργανισμών στο φως, θετικός δηλαδή προσέλκυση, αρνητικός δηλαδή απώθηση). Άρα υπάρχουν τύποι που δεν θέλουν πολύ φως και τύποι που θέλουν αρκετό φως, αυτό θα καθορίσει και την υγεία του κοραλλιού και το κατά πόσο θα μπορέσει να διατηρήσει την Zooxanthellae στον ιστό του. Φανταστείτε να βάλετε ένα κοράλλι που η κλάση Zooxanthellae του είναι ευαίσθητη στο πολύ φως, πολύ ψηλά στην στήλη του νερού καθώς και να υπάρχει πολύ έντονος φωτισμός. Αυτό θα έχει σαν συνέπεια την απόπτωση της Zooxanthellae και την καταστροφή της καθώς και την προσπάθεια του κοραλλιού να αλλάξει την σύσταση των πρωτεινών επιφάνειας του(GFP) για να προστατέψει την Zooxanthellae του και να μην πεθάνει και αυτό από ασιτία.
Οπότε η γνωστή μας διαδικασία αποβολής βλέννας και μαζί Zooxanthellae( bleaching) μπορεί να προκληθεί κυρίως:

--- α) Από την μη εναρμόνιση με τις θερμοκρασιακές απαιτήσεις του κοραλλιού που εποχιακά είναι διαφορετικές. Δηλαδή ότι ενώ το κοράλλι έχει εναρμονιστεί (σύσταση κλάσεων Zooxanthellae στην χειμερινή περίοδο- φάρμα αναπαραγωγής σε ανοικτό πεδίο) στις συνθήκες που εκτρέφεται ή συλλέγεται σε χαμηλές θερμοκρασίες(χειμώνας) εισάγεται στο ενυδρείο μας που έχουμε θερμοκρασίες καλοκαιριού (27-28) με αποτέλεσμα να κάνει bleaching και να προσπαθεί να φέρει την σύσταση του στις νέες συνθήκες, κάτι που στην φύση γίνεται σταδιακά με τις εποχιακές μεταβολές. Ειδικά σε εμάς που οι εποχές είναι αντίθετες με τους υφάλους, φανταστείτε ότι παίρνουμε κοράλλια που είναι σε χειμερινές συνθήκες και εισάγονται σε ενυδρεία με καλοκαιρινές συνθήκες (αυξημένη θερμοκρασία~28,5 για εξοικονόμηση ενέργειας) ή και το αντίθετο.

--- β) Αντίστοιχα με την ηλιακή ακτινοβολία γίνεται το ίδιο με την εποχική διακύμανση καθώς εναρμονίζεται η σύσταση του κοραλλιού σε κλάσεις και τύπους Symbiodinium όπου και η σύσταση των πρωτεϊνών παρομοίως ώστε να προσφέρεται φωτοπροστασία ή αραιώνονται για να προσφέρεται διαπερατότητα για την καλύτερη φωτοσύνθεση.

Πως θα μπορούσαμε να μην έχουμε καθόλου απώλειες? Φυσικά με καραντίνα όπου θα εφαρμόζαμε μια πλήρη σταδιακή εναρμόνιση με τις συνθήκες του ενυδρείου που θα φιλοξενηθούν ή έστω παραπλήσιες, άρα αν πάρουμε ένα κοράλλι που διαβίωνε σε θερμοκρασίες 30 βαθμών (καλοκαίρι) εκεί που εκτρέφεται και έρχεται χειμώνα σε εμάς που η θερμοκρασία είναι στο ενυδρείο μας στους 25, το βάζουμε στην καραντίνα με αυξημένη θερμοκρασία και σταδιακά μειώνουμε βαθμό βαθμό στους 25. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και στο κυρίως ενυδρείο αν ξέρουμε ότι θέλουμε να εισάγουμε μια συγκεκριμένη περίοδο κοράλλια τότε κάνουμε μια σταδιακή αυξομείωση (αναλόγως) στην θερμοκρασία του ενυδρείου ώστε να πλησιάζει με μια απόκλιση 2-3 βαθμών από την θερμοκρασία που διαβίωναν τα μελλοντικά εισαγόμενα κοράλλια. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε πολύ και θα μείωνε σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό θνησιμότητας. Με τον φωτισμό θα μπορούσαμε ανάλογα με την περίοδο που έρχεται το κοράλλι να αυξάναμε την φωτοπερίοδο ή να την μειώναμε και επίσης να καθορίζαμε την θέση του κοραλλιού στην στήλη του νερού ώστε να εγκλιματιστεί πιο καλά.
Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον όλες οι υπόλοιπες παράμετροι βρίσκονται σε NSW όρια καθώς αλατότητα, κυκλοφορία και γενικά οι γνωστές μας συνθήκες είναι σωστές.

Τώρα το τι κάνει τις διαφορετικές κλάσεις Symbiodinium ανθεκτικές και να έχουν ξεχωριστές ιδιότητες? μερικές απαντήσεις είναι οι παρακάτω:

1) Παράγουν σε διαφορετικό βαθμό αμινο-μυκοσπορίνες(MAAs-mycosporine-like amino) οι οποίες είναι ουσίες που προστατεύουν από την UV ακτινοβολία οπότε προκύπτει και η διαφορετική ανθεκτικότητα.
2) Παράγουν σε διαφορετικό βαθμό Ξανθοφύλλες, ουσίες όπου προστατεύουν από την υψηλή ένταση-διάρκεια φωτός.
3) Η διαφορετικής σύσταση της θυλακοειδούς μεμβράνης τους(λιπιδιακή) προσφέρει διαφορετική ανθεκτικότητα στην θερμοκρασία.
4) Όσο πιο σκουρόχρωμος είναι ο τύπος του Symbiodinium και κατ επέκταση και ο τύπος του κοραλλιού υπάρχει διαφορετική απορρόφηση θερμότητας.
5) Διαφορετική παραγόμενη ποσότητα υπεροξείδιο του Υδρογόνου(αντιοξειδωτική ουσία φυτών), σε μεγάλες θερμοκρασίες είναι καταστρεπτική για τους ιστούς η αυξανόμενη παραγωγή του.

Αυτό εξηγεί και την μικρή θνησιμότητα των frags που δίνονται από χομπίστα σε χομπίστα. Το κοράλλι που έχει επιβιώσει, έχει πλέον εναρμονιστεί και εγκλιματιστεί στις συνθήκες ενυδρείου με αποτέλεσμα αν πηγαίνει σε ενυδρείο με σχεδόν ή παρόμοιες συνθήκες να μην επηρεάζεται, αν μεταβάλλεται (αλλαγές χρώματος ή θνησιμότητα). Αυτό οφείλεται (πέραν από τις παραμέτρους σύστασης του νερού που έχουμε πει) στις διαφορετικές συνθήκες έντασης φωτός και θερμοκρασίας. Φυσικά πάντα σε ενυδρεία με NSW (Natural Sea Water) παραμέτρους (έχουν αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο). Άρα αν ελέγχουμε τις συνθήκες που προέρχεται το κοράλλι μας και κάνουμε μια mini προσαρμογή και εναρμόνιση των συνθηκών που θα μπει ή επιλέξουμε την κατάλληλη εποχή (αν προέρχεται από φάρμα σε εξωτερικό χώρο) που μπορούμε να δούμε ανάλογα μέσω net, τότε θα έχουμε και λιγότερες απώλειες.

Ελπίζω να είναι κατανοητό! :)

Ευχαριστούμε θερμά τον Νέρβα για την ευγενική του προσφορά!
ευχαριστούμε θερμά και το openreef για την άδεια δημοσίευσής!
Οι χρήστες που πάτησαν Like στον/ην Νίκος για αυτή τη δημοσίευση:
tzekis (Σάβ 18 Απρ 2020, 07:24)



Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Πρόληψη”