Cyphotilapia Frontosa Info

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Irida - Tanganyika
Posts in topic: 2
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: Κυρ 20 Οκτ 2019, 12:20
Τοποθεσία: Αθήνα
Mood:
Έχει βάλει Like: 422 times
Του έχουν βάλει Like: 242 times

Cyphotilapia Frontosa Info

Δημοσίευση από Irida - Tanganyika » Τετ 11 Μαρ 2020, 16:52

Εικόνα

Cyphotilapia Frontosa

Επιστημονική ονομασία: Cyphotilapia Frontosa Kigoma
Κοινή ονομασία: Frontosa Kigoma
Γενική Κατηγορία: Κιχλίδα της Λίμνης Τανγκανίκα (Αφρικής)

Γενικές πληροφορίες:

Εμπειρία Επίπεδο: Μέτριο - Δύσκολο
Μέγεθος ψαριού Max: 30 cm
Ελάχιστο μέγεθος δεξαμενής για ένα ζευγάρι: 350 Λίτρα με διαστάσεις ενυδρείου με αρκετό ύψος και μήκος 150 cm τουλάχιστον!
Χαρακτήρας: Ήμι-Επιθετικό
Αντοχή στο ενυδρείο: Aνθεκτικό
Ηλικία σε ενυδρείο: +- 20 χρόνια
Νερό: Υφάλμυρο σε ποσοστό έως 20%
Φωτισμός ενυδρείου: Χαμηλός έως Μέτριος
Κυκλοφορία Νερού: Μέτρια
Περιοχή κίνησης: Κινείται κυρίως στην μέση του ενυδρείου
Αναπαραγωγή: Δύσκολη

Βασικοί Παράμετροι νερού:

Θερμοκρασία: 23,2 - 26,8 °C
Ph: 8 - 9,5
Gh: 12 - 19
Kh: 13 - 19

Γενική Διατροφή: Παμφάγα

Τροφές:
Flakes , Pellets , Krill , Spirulina
Κατεψυγμένες τροφές προτεΐνης:
Krill , Mixed , Bloodwarms , Artemia, Dafnia
Τάισμα: 1-3 φορές (διαχωρισμός ημερήσιας δόσης)
Η άλγη που θα παραχθεί στο ενυδρείο μας είναι αποδεκτή μιας και τρέφονται και από αυτή!
Προσοχή! Στο ταίσμα τους οι τροφές πρέπει να βυθίζονται!

Φροντίδα Ενυδρείου και Αλλαγές νερού:

Η λίμνη Tanganyika είναι μια πολύ πλούσια σε οξυγόνο λίμνη, έτσι οι φυσαλίδες πρέπει να υπάρχουν μέρα και νύχτα στο ενυδρείο μας ακόμα κι αν υπάρχουν φυτά.
Ελέγχετε τακτικά τα νιτρικά και ph, δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις βασικές παραμέτρους του νερού αλλά ούτε μικρότερες τιμές από αυτες. Επιπλέον προσέξτε την ολική σκληρότητα και τη σκληρότητα του ανθρακικού άλατος να είναι σε σταθερές τιμές.
Όλες οι κιχλίδες της λίμνης Τανγκανίκα χρειάζονται επίσης σταθερές θερμοκρασίες που διατηρούνται εντός αποδεκτών ορίων και πολύ οξυγόνο για να επιβιώσουν.
Αυτή η κιχλίδα έχει κάποια ανοχή στο άλας, ώστε να διατηρείται σε συνθήκες ελαφρώς υφάλμυρου νερού. Ωστόσο, δεν είναι κατάλληλη για μια πλήρη δεξαμενή υφάλμυρου νερού.

Ποσοστό σε αλλαγές νερού έως 20% εβδομαδιαία, ή πιο συχνές και μικρότερες του ποσοστού αλλαγές ανάλογα με τα επίπεδα νιτρικών / αμμωνίας και των αριθμό των ψαριών.
Οι κιχλίδες της λίμνης Tanganyika δεν μπορούν να χειριστούν πολύ μεγάλες αλλαγές νερού, ούτε τις μεγάλες αυξομειώσεις των τιμών των παραμέτρων. Αυτή η αδυναμία να ανεχθεί μεγάλες αλλαγές νερού οφείλεται στη λίμνη Tanganyika που είναι πολύ βαθιά και το νερό τείνει να παραμείνει σταθερό.
Να είστε προσεκτικοί και να παραμείνετε σταθεροί στις αλλαγές καθώς αυτά τα ψάρια είναι πολύ ευαίσθητα σε νέα ύδατα.

Στήσιμο ενυδρείου:

Χρησιμοποιούμε αμμώδες ή μικρό αμμοχάλικο υπόστρωμα. Παρέχουμε πολλά πετρώματα που σχηματίζουν σπηλιές και σχισμές με σκοπό την οριοθέτηση των περιοχών τους, αλλά χρειάζονται και άφθονο κενό χώρο για κολύμπι. Παραμένουν πολύ κοντά στις δομές των βράχων, έτσι ώστε όσο περισσότερο βράχια υπάρχουν, τόσο καλύτερα γι αυτά. Τα φυτά μπορούν επίσης να συμπεριληφθούν (όπως Vallisneria,Java Fern και Anubias).

Κοινωνική Συμπεριφορά ψαριού:

Πρόκειται για μία καταπληκτική κιχλίδα με εκρηκτικό ταμπεραμέντο. Η χάρη της και η οικογενειακή συμπεριφορά της θα σας συναρπάσει και θα σας δώσει την χαρά της δημιουργίας που έχει το χόμπι μας. Είναι ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika. Σχετικά φιλήσυχο ψάρι σε κατάλληλα λίτρα, αλλά μπορεί κάλλιστα να επιτεθεί θανάσιμα όταν τίθεται θέμα κυριαρχίας. Ζει σε πετρώδη, βαθιά και σχετικά κρύα νερά. Στη φύση συναντάται σε κοπάδια. Μπορεί να κρατηθεί είτε ένα ζευγάρι μόνο του , είτε σε κοπάδι αν το ενυδρείο το επιτρέπει , είτε μαζί με 3-4 ζεύγη διαφορετικών ψαριών της λίμνης Τανγκανίκα. Τόσο τα αρσενικά όσο και τα θηλυκά του είδους αυτού παρουσιάζουν το ίδιο χρώμα, αλλά και την χαρακτηριστική καμπούρα πάνω στο κεφάλι τους, όμως στα αρσενικά είναι πιο μεγάλη και έντονη στο τελικό τους μέγεθος. Επίσης, τα αρσενικά είναι λίγο μεγαλύτερα απ'ότι τα θηλυκά, αλλά και το κυρίαρχο αρσενικό παρουσιάζει πιο έντονα χρώματα!
Όταν είναι μικρά έχουν κυρίως άσπρο χρώμα, με μαύρες ρίγες και μπλε πτερύγια που όταν μεγαλώνουν γίνονται πιο έντονα, αλλά αποκτούν και την χαρακτηριστική καμπούρα! Μια πρώτη ένδειξη για το φύλλο τους, είναι μετά από τον πρώτο χρόνο ζωής τους, παρατηρούμε ότι στο αρσενικό τα θωρακικά πτερύγια είναι μακρύτερα από του θηλυκού.
Αν το ενυδρείο επιτρέπει περισσότερα ψάρια τότε μπορούν να ζήσουν σε χαρέμια 1 αρσενικό με 3 ή 4 θηλυκά (ελάχιστα τα λίτρα 500). Το σωστότερο όμως είναι να μπουν σε ομάδα, οπότε και τα λίτρα αυξάνονται. Αν επιλέξετε να διατηρήσετε ένα μόνο ζευγάρι, τότε προτείνεται να προσθέσετε στην αρχή 4-5 ψάρια και δείτε πως σχηματίζετε ζέυγος , καλό είναι να βγάλετε τα υπόλοιπα, γιατί θα δεχθούν επίθεση από το ζευγάρι που μπορεί να φθάσει και ως το θάνατο για να υπερασπιστεί την περιοχή του.
Μπορεί κάλλιστα να συστεγαστεί σε ενυδρείο με κάποιες μικρότερες κιχλίδες αλλά και νανοκιχλίδες Τanganyika, αλλά απαραίτητο είναι να έχουν τις ίδιες διατροφικές συνήθειες. Επίσης, σε ένα τέτοιο ενυδρείο μπορεί να μπει και το γατόψαρο synodontis όμως καλό είναι να αποφεύγεται αν θέλουμε να επιβιώσει ο γόνος.
Θέλει επίσης προσοχή η επιλογή του συγκάτοικου για την αποφυγή υβριδισμού (π.χ τα είδη του συμπλέγματος "Cyphotilapia Frontosa", "Cyphotilapia Gibberosa", "Cyphotilapia Sp. North").

Αναπαραγωγή:

Αναπαράγονται σχετικά δύσκολα στο ενυδρείο. Κάτω από καλές όμως συνθήκες μπορεί το είδος αυτό να αναπαραχθεί.
Σεξουαλικά ωριμάζουν μετά το τρίτο έτος. Τα ώριμα σεξουαλικά ψάρια έχουν ένα χαρακτηριστικό καρούμπαλο στο κεφάλι, Τα αρσενικά συνήθως έχουν μεγαλύτερο από τα θηλυκά, όπως επίσης γίνονται και μεγαλύτερα σε μέγεθος. Τα αυγά επωάζονται μέσα στο στόμα του θηλυκού και μετά από μια περίοδο τριών περίπου εβδομάδων τα νεογνά βγαίνουν από το στόμα της μητέρας τους. Κατά την διάρκεια του επωασμού το θηλυκό δεν τρώει τίποτα και για αυτό πρέπει να έχει φροντιστεί αρκετά πριν την αναπαραγωγή. Μόλις τα νεογνά εμφανιστούν καλό θα ήταν αν δεν υπάρχει δυνατότητα και ασφάλεια για να μείνουν στο ίδιο ενυδρείο , τότε να μεταφερθούν σε διαφορετικό χώρο μέχρι να μεγαλώσουν 3-4 εκατοστά.
Προσοχή!! Από την στιγμή που ζευγαρώσουν γίνονται αρκετά επιθετικά, δεδομένου ότι θα προστατεύσουν τα νεογνά τους από κάθε είδους εισβολέα.
Ανάλογα με την ηλικία και κατάσταση του θηλυκού μπορεί να γεννήσει από 20 μέχρι 80 ψαράκια.
Μόλις τα νεογνά είναι περίπου ένα με δύο εκατοστά σε μήκος οι γονείς θα τα αφήσουν σιγά σιγά πιο ελεύθερα στο ενυδρείο. Σε αυτό το στάδιο αρχίζουν να παίρνουν τροφή από το στόμα. Η διατροφή νεογνών γίνεται πολύ απλά με σκόνη από τα κοινά Flakes που μπορείτε να τα τρίψετε μόνοι σας αλλά και με κατεψυγμένες τροφές. Να σημειωθεί ότι τα μεγαλύτερα αδέρφια δεν αποτελούν κίνδυνο για τα μικρά, αλλά αντιθέτως βοηθούν τους γονείς στο μεγάλωμα τους.

Αθένειες:

Είναι ευαίσθητα σε τυπικές παθήσεις ψαριών, ειδικά αν το νερό είναι παγωμένο και κακής ποιότητας και οξυγόνωσης.
Η καθιερωμένη εβδομαδιαία αλλαγή του νερού, η παρατήρηση αλλά η σωστή και πλήρης διατροφή των ψαριών σας με τα κατάλληλα τρόφιμα ( η σωστή απόψυξη των κατεψυγμένων τροφίμων αλλά και προσθήκη βιταμινών στο νερό) θα τους κρατήσει στη βέλτιστη υγεία. Για το γλυκό νερό μια προαιρετική πρακτική είναι να προσθέσετε 10-20% αλάτι ιδανικό για Κιχλίδες Τανγκανίκα στο γενικό νερό του ενυδρείου και έπειτα σε σωστή αναλογία σε κάθε αλλαγή νερού. Αυτό θεωρείται απλό και φυσικό φάρμακο για πληγές, μικρές μυκητιασικές λοιμώξεις και μεμβράνη πάνω από τα μάτια των ιχθύων που διακινούνται. Χρησιμοποιήστε επίσης και μερικά ιχνοστοιχεία αν δεν περιέχονται στο αλάτι.

Ένα κοινό πρόβλημα είναι το Ich. Μπορεί να επεξεργαστεί με την ανύψωση της θερμοκρασίας της δεξαμενής στους 30 ° C για 3 ημέρες. Εάν αυτό δεν θεραπεύει το Ich, τότε τα ψάρια πρέπει να υποβληθούν σε επεξεργασία με χαλκό (αφαιρέστε τυχόν υγραντήρες). Διάφορα φάρμακα με βάση το χαλκό είναι διαθέσιμα για Ich. Μπορείτε επίσης να συνδυάσετε την αύξηση της θερμοκρασίας με μια φαρμακευτική αγωγή Ich.

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ψάρια, είναι ευαίσθητα σε σκνίπες του δέρματος και άλλες παρασιτικές προσβολές (πρωτόζωα, σκώληκες κλπ.), Μυκητιασικές λοιμώξεις και βακτηριακές λοιμώξεις. (Συνιστάται να διαβάσετε τις κοινές ασθένειες δεξαμενών.)

Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους και καλή διαβίωση κι μακροζωία στα ψαράκια σας!

Με εκτίμηση
Ίριδα Ζορμπά
Συνημμένα
x1080.jpg
unnamed.jpg
lg76017FrontosaCichlid.jpg
cyphotilapia-frontosa-kigoma.jpg
3684211483_cc99ac67b5_z.jpg
Οι χρήστες που πάτησαν Like στον/ην Irida - Tanganyika for the post (total 2):
Μπάμπης (Τετ 11 Μαρ 2020, 16:54) • Νικολακης (Τετ 11 Μαρ 2020, 17:28)


Irida Tanganyika Tanks :heart2:

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Administrator
Posts in topic: 1
Δημοσιεύσεις: 9282
Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 00:33
Τοποθεσία: Πειραιάς
Έχει βάλει Like: 1832 times
Του έχουν βάλει Like: 2412 times

Re: Cyphotilapia Frontosa Info

Δημοσίευση από Νίκος » Τετ 11 Μαρ 2020, 17:21

:bravo:
Οι χρήστες που πάτησαν Like στον/ην Νίκος για αυτή τη δημοσίευση:
Irida - Tanganyika (Τετ 11 Μαρ 2020, 18:43)

Άβαταρ μέλους
Irida - Tanganyika
Posts in topic: 2
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: Κυρ 20 Οκτ 2019, 12:20
Τοποθεσία: Αθήνα
Mood:
Έχει βάλει Like: 422 times
Του έχουν βάλει Like: 242 times

Re: Cyphotilapia Frontosa Info

Δημοσίευση από Irida - Tanganyika » Τετ 11 Μαρ 2020, 18:44

Νίκος έγραψε:
Τετ 11 Μαρ 2020, 17:21
:bravo:
Σε ευχαριστώ Νικόλα 🌹
Irida Tanganyika Tanks :heart2:

Απάντηση

Επιστροφή στο “Πληροφορίες-απορίες-υπομνήματα”