Biobacter method combined with Berlin system (nervas)

Κλειδωμένο
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Administrator
Posts in topic: 1
Δημοσιεύσεις: 9282
Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 00:33
Τοποθεσία: Πειραιάς
Έχει βάλει Like: 1832 times
Του έχουν βάλει Like: 2412 times

Biobacter method combined with Berlin system (nervas)

Δημοσίευση από Νίκος » Δευ 19 Φεβ 2018, 23:35

Η φόρμουλα διατήρησης υφάλου είναι καλό διάβασμα του ενυδρείου μας και συμπλήρωση των αναγκών του και απαιτήσεων του την δεδομένη χρονική στιγμη!

Θα πρέπει να ξεκινήσουμε από εδώ, τελευταία ακούω χομπίστες να παραπονιούνται ότι δεν τους βγαίνει η προβιοτική μέθοδος που ακολουθούν, ότι δεν μειώνονται τα θρεπτικά, ότι τους πάνε χειρότερα τα κοράλλια και γενικά διάφορα άλλα.

Η προσωπική εκτίμηση είναι πως ένα καθαρά Berlin σύστημα που στηρίζεται στον πολύ ζωντανό βράχο, στο μεγάλο refugium και σε ένα δυνατό σκίμερ μπορεί να υοθετηθεί από μεγάλα συστήματα του τόνου και άνω με μεγάλη επιτυχία που ακόμα και σε αυτή την μορφή θα πρέπει να κάνεις αρκετές συχνές αλλαγές και συντήρηση ης άλγης, μικρά συστήματα με την ιχθυοφόρτωση και την κοραλιοφόρτωση που επιθυμούμε είναι ορολογιακές βόμβες αν θεωρούμε ότι απλά θα μπορέσουν να διατηρηθούν, εκτός και αν κάνεις ένα σύστημα 200 λίτρα ενυδρείο και 200 λίτρα sumb που κάτι ίσως να γίνει.
Μια ελαφρά προβιοτική μέθοδο που όπως στην δική μου περίπτωση ακολούθησα θέλει εγκατάσταση και εμπέδωση ρουτίνας, δηλαδή βγάζεις το πρόγραμμα που είναι να ακολουθήσεις και το ακολουθείς, μετριάζεις και ενναλάσεσαι αναλόγως τις νέες ανάγκες(αύξηση κοραλλιών, περισσότερα ψάρια) αλλά την διατηρείς, αυτή η ρουτίνα δεν αποσκοπεί στο να φτάσεις το σύστημα στα άκρα γιατί θεωρώντας πως αν ρίξεις παραπάνω θα δώσει προστιθέμενη αξία σε χρώματα και υγεία των κοραλλιών, αντιθέτως ο χρόνος καταστροφής χτυπάει αντίστροφα, όπως έχω δει από πλεονασμό πολλές φορές γιατί ζηλεύουμε συστήματα τύπου ζεοβιτ κ.τ.λ. πλακονώμαστε στις βότκες και ότι ματζούνι παραπάνω για να πάρουμε το 0,1% παραπάνω που πραγματικά δεν αξίζει.

Τι θα λέγατε όμως να συνδιάσουμε αυτές τις δυο μεθόδους? κάτι που τον τελευταίο χρόνο το κάνω με παραλλαγή και θεωρώ ότι θα έχει θεαματικά αποτελέσματα σε μικρά και μεσαία συστήματα.

Ας ξεκινήσουμε με τον εξοπλισμό, εκεί θα πρέπει να επενδύσουμε αρχικά, ένα πολύ δυνατό σκίμερ θα μας βοηθήσει να λειτουργήσουμε τέτοιου είδους σύστημα και γενικά για κάθε σύστημα, overskiming δεν υπάρχει αν ξέρεις να λειτουργείς σωστά το σκίμερ, ας το αναλύσουμε παραπάνω λίγο αυτό, προσωπικά προτείνω 1 προς 3 σκίμερ, δηλαδή λίτρα ενυδρείου μας με λίτρα που το δίνει η εταιρία, αυτή η αναλογία σε ενυδρείο με sps, σε ενυδρείο με lps και μαλακά σίγουρα 1 προς 2 με 1 προς 2,5. Το σκίμερ μπορουμε να το λειτουργούμε είτε κάποιες ώρες είτε σε πιο dry κατάσταση ώστε να μην ''ξεράνουμε'' το σύστημα από θρεπτικά που πάντα πρέπει να βρίσκονται σε μια μικρή ποσότητα στο σύστημα μας αν αρχικά είναι ''μεγάλο'' για τις απαιτήσεις μας, εννοώ ότι όταν ξεκινάς ένα ενυδρείο σταδιακά προσθέτεις και αναπτύσονται οι ανάγκες οπότε να πηγαίνει παράλληλα η χρήση με τις ανάγκες.
Θεωρώ ότι πρέπει να φροντίσουμε να καλυπτόμαστε από ενάν σωστό φωτισμό, τόσο σε φάσμα φωτός όσο και να καλύπτει τις ανάγκες των οργανισμών μας, μπορεί να την πατήσουμε αν δεν επενδύσουμε και εδώ σωστά γιατί ένα κακό φάσμα θα αναπτύσει ανεπιθύμητους για εμάς φωτοσυνθετικούς οργανισμούς εις βάρος των κοραλλιών μας.
Η κυκλοφορία του νερού να είναι καλή, μικρής έντασης αλλά διάσπαρτη είναι καλύτερα, πολλές φορές παρεξειγήτε αυτό και θεωρούμε πως αν βάλουμε σε ένα σύστημα 200 λίτρα μια 40αρα vortech για παράδειγμα θα είναι καλύτερα, καλύτερα θα είναι δυο 10αρες, άρα θέλει μια καλή και προσεκτική μελέτη και σε αυτή την περίπτωση και πάντα προσέγγιση με τα κοράλλια που θα φιλοξενήσουμε.
Και τώρα το βασικότερο, NSW παράμετροι, θα πρέπει να διατηρούμε τις παραμέτρους του νερού σε σταθερά επίπεδα ότι και να γίνει, επηρεάζει όλους τους οργανισμούς η απόκλιση, η σταθεροποίηση θα πρέπει να ξεκινάει από την έναρξη του ενυδρείου και να είναι συνεχόμενη, το που θα σταθεροποιηθούν οι τιμές απόλυτα δεν έχει τόσο σημασία(δηλ. 1300 ή 1330 ή 1280 μαγνήσιο) όσο η σταθερότητα αυτής της τιμής, η σταθερότητα έχει να κάνει ακόμη και με την αλατότητα που πολλές φορές μας διαφεύγει, αυτή μπορεί να σταθεροποιείτε κάθε φορά με τις αλλαγές νερού, θα σας φέρω ένα παράδειγμα, εγώ για να παρασκευάσω νερό αλλαγής βάζω πάντα και 20 γραμμάρια παραπάνω από αυτό που χρειάζομαι(προσοσχή είναι παράδειγμα στην δική περίπτωση) διότι έχω υπολογίσει ότι με το σκιμάρισμα τόσο είναι το αλάτι που φεύγει με το καθάρισμα του κυπέλου σε εβδομαδιαία βάση αλλαγών, κάτι που ανιπέσθυτα μπορείς να κάνεις αλλαγές νερού με σταθερό όγκο και βάρος αλατιού αλλά στην πορεία η αλατότητα του ενυδρείου να παρεκλίνει.
Μεγάλη προσοχή, ότι οργανισμούς και να φιλοξενούμε, η σταθερότητα είναι αυτή που επιφέρει και υγεία καθώς και ωραία χρώματα στα κοράλλια.
Αλλαγές νερού, αν γίνονται σε εβδομαδιαία βάση κάτι που διατηρώ τα τελευταία δυο χρόνια είναι ένας ακόμη παράγοντας συνεχούς φρεσκαρίσματος με τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται τα κοράλλια μας καθώς και ένας ακόμη τρόπος απομάκρυνσης επιβλαβών ουσιών για τους οργανισμούς μας, αυτό γιατί ακόμη και ένα δυνατό σκίμερ μπορεί να αποβάλλει μέχρι ενός ορισμένου μοριακού βάρους στοιχεία, σε αυτή την περίπτωση πολλοί λένε ότι δεν υπάρχει χρόνος, είναι επίπονο και στοιχίζει, εγώ θα πω αυτοματοποιείστε την διαδικασία για να κερδίσετε χρόνο και να μην είναι επίπονο και σε ότι αφορά χρήματα μπορείτε να υπολογίσετε τι θα πάρετε σε κέρδος οπτικό και βλέποντας το ενυδρείο να λαμποκοπάει από υγεία, επίσης σκεφτείτε ότι ότι ματζούνι ήταν να πάρετε όπως και άνθρακα(μεγάλη συζήτηση) και αντιφώσφορο δεν θα πάρετε.
Ο βράχος που θα πρέπει να βάλουμε στο σύστημα θα πρέπει να είναι καλής ποιότητας, ένα από τα βασικότερα πράγματα, έχω κουραστεί να ακούω έχω 50 ή 75 κιλά βράχο, τι ποιότητας είναι αυτός ο βράχος? είδα ενυδρείο που είχε βράχο και παρότι έκανε προβιοτική μέθοδο τα θρεπτικά δεν έπαιφταν διότι ο βράχος ήταν τσιμέντο τεχνητό, οπότε ένα από τα προαπαιτούμενα είναι και ο βράχος να είναι ασβεστολιθικός καλής ποιότητας, υπάρχει η μέθοδος να ξεκινάς με νεκρό βράχο που εκεί τα πράγματα κατά την επιλογή είναι πιο εύκολα, φυσικά δεν αποκλείουμε και τον ζωντανό βράχο που είναι μια πολύ καλή επιλογή για το σύστημα μας αλλά έχει τα μειονεκτήματα των pest, όχι πως αν κάνεις με νεκρό βράχο ενυδρείο δεν μπορεί να γεμίσεις pest αν κάτι ξεφύγει, απλά μειώνεις κάπως τον κύνδυνο, σε ένα σύστημα όμως με νεκρό βράχο πλέον το θεωρώ απαραίτητο να επιλεχθούν και κάποια σούπερ καθαρά κομμάτια ζωντανού βράχου και να τοποθετηθούν μαζί ώστε να μπουστάρει το σύστημα και να το ενδυναμώσει. Ο βράχος λειτουργεί ως σφουγκάρι που αποροφάει τα βακτήρια και απονιτροποιεί, γενικά κάνει και άλλες διεργασίες παραγωγής θρεπτικών, αν θέλουμε να τον υποβοηθήσουμε και γενικά το σύστημα μας μπορούμε να βάλουμε μικρή ποσότητα ζεόλιθο που θα διατηρούμε υπό έλεγχο, αλλά μόνο στην περίπτωση που θέλουμε να ξεκινήσουμε ένα σύστημα με νεκρό βράχο ώστε να το βοηθήσουμε πιο γρήγορα να σταθεί.
Refugium, ναι μπορεί να σταθεί αλλά θέλει προσοχή, ακόμη και το refugium μπορεί να παράγει ποσότητες γλυκόζης και να δημιουργήσει αστάθεια στο σύστημα, άρα καλό κλάδεμα και όχι παράλληλη χρήση οργανικού άνθρακα αν ήδη τα θρεπτικά μας είναι χαμηλά, έτυχε χομπίστες να θεωρούν ότι κάνουν Berlin σύστημα και έκαναν αλλαγές νερού με bio active αλάτι, φουλ χαέτο και αυτό το αλάτι επέφερε τον θάνατο στα περισσότερα κοράλλια, οπότε πρέπει να μην συγχέουμε τις καταστάσεις τι είναι τι, ένα σύστημα που έχει πολύ μικρό refugium μπορεί να υποβοηθηθεί με οργανικό άνθρακα μέχρι να ισορροπίσει αλλά ένα σύστημα με δυνατό και καλό refugium δεν χρειάζεται βοήθεια καθόλου από κάτι τέτοιο(κάτι άλλο λείπει).
Τώρα το πιο πολύσυζητημένο θέμα τα τελευταία χρόνια, βακτήρια! τα βακτήρια πρέπει να χρησιμοποιούνται με σύνεση αλλά και με σεβασμό, χωρίς αυτά δεν θα υπήρχαμε ούτε εμείς, κατά πόσο τα συστήματα μας, ας το πάρουμε λίγο το θέμα από την αρχή αν και θα πρέπει να γράψω βιβλίο πάνω σε αυτό για να το αναλύσουμε πλήρως.
Η προσθήκη των βακτηρίων που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι ''άβλαβη'', εννοώ ότι αυτά δεν σκοτώνουν τα κοράλλια άμεσα αλλά αν γίνει φταίμε εμείς και όχι αυτά, μια πολύ ελαφρά προβιοτική μέθοδο έχει να κάνει με την χρήση μικρών ποσοστήτων βακτηρίων που θα δρουν ως δόσεις υπενθύμησης(τύπου εμβολίου) και για να σας δώσω μια πιο εξιδικευμένη απόδοση είναι ότι τα βακτήρια καταβολίζουν τις ουσίες με μια διαδικασία που ονομάζεται συντροφία, δηλαδή χωρίς την συνέργεια και της οικολογικής αλληλεπίδρασης μεταξύ στελεχών οι ουσίες δεν καταβολίζονται, αυτό έχει να κάνει πολλές φορές που λένε χομπίστες ότι ρίχνω βακτήρια φουλ, βλέπουν να γίνεται bacteria bloom αλλά τα θρπετικά να μην καταβολίζονται, γιατί? γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν τα απαραίτητα συνερατικά βακτήρια, πάρτε άλλο σκεύασμα ή ενισχύστε το σύστημα με ζωντανό βράχο, μα πως όμως τα βακτήρια πεθαίνουν και προκαλείτε ανισορροπία? με αυτό που είπαμε παραπάνω! με την αστάθεια τιμών, όταν υπάρχει μαι σταθερότητα η βιοποικιλότητα παραμένει σταθερή, όταν όμως υπάρχει αστάθεια θανατώνονται αρκετά στελέχη βακτηρίων λόγω ευαισθησίας και τα υπόλοιπα που απομένουν δεν μπορούν να καταλύσουν ως εις πέρας την διαδικασία καταβολισμού.
Άρα μην κυνηγάμε μάγισες ότι τα βακτήρια φταίνε για τον θάνατο των κοραλλιών μας, να διευκρινήσουμε ότι τα βακτήρια που ρίχνουμε στο ενυδρείο δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά που προκαλλούν ασθένειες στα κοράλλια, αυτό που προκαλλεί το πρόβλημα είναι.... θα το πούμε παρακάτω!
Ναι είναι ο οργανικός άνθρακας, όταν δεν έχουμε σύνεση σε αυτόν και σε συνδυασμό με βακτήρια μπορεί να προκαλέσει καταστροφή, ας πούμε το εξής: αν ρίχνεις βακτήρια χωρίς την προσθήκη οργανικού άνθρακα ειλικρινά μπορεί να μην γίνει τίποτα απολύτως και αν φτάσεις σε καλές τιμές θρεπτικών(άρα πάει να πει ότι το σύστημα είχε οργανικό άνθρακα στην στήλη του νερού) τότε μπορείς να τα σταματήσεις και να ρίχνεις μόνο μικροποσότητες κατά την αλλαγή νερού ώστε πάντα να υπάρχει αυτή η δόση υπενθύμησης και ποτέ να μην πάθεις old tank syndrom, αλλά αν συνεχίσεις να ρίχνεις και ποσότητες μεγάλες δεν θα προκλιθούν βακτηριακές μολύνσεις εκτός αν πετάς ένα μπουκαλάκι την ημέρα(αρκετά ml εννοώ) και αρχίσουν τα βακτήρια κάποια να διασπούν την προστατευτική βλέννα των κοραλλιών που εμπεριέχει και κάποια πηγή άνθρακα εκεί είναι η πλεονεξία μας που μας φταίει και όχι τα βακτήρια, το πιο πιθανό είναι να καταναλωθούν όλα τα θρεπτικά και να πεθάνεις στην πείνα τα κοράλλια σου επίσης, αυτό που θα προκαλέσει την καταστροφή είναι να έχεις παράλληλα με refugium προσθήκη οργανικού άνθρακα και βακτηρίων, κακός συνδιασμός!
Στις περιπτώσεις όμως και μόνο που δεν υπάρχει η δυνατότητα refugium μπορούμε να χωριγούμε μικροποσότητες οργανικού άνθρακα ώστε να υπάρχει αυτή η υποβοήθηση, αλλά πλέον θεωρώ ότι ακόμη και από τις τροφές πάντα υπάρχει μια ποσότητα, πως μπορούμε να το καταλάβουμε? έμεσα! δηλαδή, έχω φωσφορικά, έχω νιτρικά, ρίχνω βακτήρια(προσοχή μήπως είναι τζούφια τα βακτήρια και για αυτό χρησιμοποιούμε ποικιλία)= τότε μάλλον χρειάζεται οργανικό άνθρακα αν δεν έχω refugium, σε καμιά αλλή περίπτωση τύπου έχω φωσφορικά, δεν έχω νιτρικά, ρίχνω βακτήρια= βάζω αντιφώσφορο να τα φέρω σε φυσιολογικά επίπεδα, αν ρίξεις άνθρακα δεν θα καταναλωθεί αν υπάρχει ανισορροπία.

Άρα μέχρι τώρα είπαμε, καλό σκίμερ, φωτισμός, κυκλοφορία(όλα αυτά προαπαιτούμενα), σταθερότητα τιμών(νόμος), αλλαγές νερού σε εβδομαδιαία βάση(το πολύ σε 15νθήμερο), καλής ποιότητας βράχος, μεγάλο και προσεγμένο refugium, σωστή χρήση βακτηρίων και χρήσης του οργανικού άνθρακα που υπάρχει στο σύστημα.
Έτσι μπορείς να συνδιάσεις μια μικρή προσθήκη βακτηρίων άρα και μια πολύ ελαφρά προβιοτική μέθοδο με ένα σύστημα Berlin.

Θα προσπαθήσω τις επόμενες μέρες να το εμπλουτίσω πιο πολύ ώστε να γίνω όσο πιο κατανοητός.

Όλα τα παραπάνω είναι προσωπική εξελικτική εμπειρία συστημάτων που έχουν να κάνουν με το όσο πιο απλά τόσο πιο ιδιοφυές, αυτό πηγάζει στην κατανόηση περισσότερο των μηχανησνών που διέπουν τα συστήματα μας και την εξέλιξη της γνώσης πάνω σε αυτά.

Ευχαριστούμε θερμά τον Νέρβα για την ευγενική του προσφορά!
ευχαριστούμε θερμά και το openreef για την άδεια δημοσίευσής!



Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Πρόληψη”